SOALAN TUTORIAL DAN ISL
Minggu 1- Minggu 9
ELM3101: Kurikulum dan Kaedah Pengajaran Pendidikan Moral
Minggu/ Tarikh
|
Tutorial
(jam) |
ISL
(jam) |
|||
M 1
20/6
&
21/6
|
·
Menjelaskan perincian
huraian sukatan Pendidikan Moral KBSR.
Perkembangan isi kandungan
-Cadangan isu dan situasi nilai
-Kandungan Akademik
-Hasil pembelajaran
-Cadangan aktiviti
·
Pelajar membentangkan
hasil tugasan yang telah dilaksanakan dalam ISL
|
Secara berpasangan pelajar dikehendaki menyediakan
kelima-lima bidang pembelajaran dan
menyediakan sub nilai dalam bentuk grafik
|
|||
M 2
27/6
&
28/6
|
Pelajar membentangkan hasil rancangan pelajaran
semester yang telah dilaksanakan dalam ISL. Pensyarah membuat komen/mengulas
|
Dalam kumpulan berempat pelajar menyediakan satu contoh
pengajaran semester bagi tahun 2 mengikut topik dalam bentuk jadual
|
|||
M 3
4/7
&
5/7
|
Pelajar
membentangkan hasil tugasan yang telah dilaksanakan dalam ISL
|
Membuat analisis Pendekatan yang
sesuai bagi setiap bidang pembelajaran
semasa proses pengajaran dan
pembelajaran dijalankan dalam
bentuk jadual.
|
|||
M 4
11/7
&
12/7
|
Pelajar membentangkan hasil tugasan yang telah
dilaksanakan dalam ISL
|
Pelajar dibahagikan kepada lima
kumpulan untuk menyediakan:
·
satu pendekatan pelajaran dan mereka dikehendaki
menerangkan kaedah dan teknik yang sesuai mengikut nilai yang dipilih.
|
|||
M 5
18/7
&
19/7
|
Perbincangan
dalam kelas setelah maklumat diperolehi oleh pelajar tentang kebaikan dan
kelemahan strategi dan kaedah yang dipelajari
|
Pelajar membuat rujukan di perpustakaan bagi mendapat maklumat tentang
kebaikan dan kelemahan setiap strategi dan kaedah yang telah dibincangkan
|
|||
M 6
25/7
&
26/7
|
Pelajar
membentangkan hasil tugasan yang telah dilaksanakan dalam ISL
|
Dalam kumpulan berempat pelajar membuat banding beza
strategi dan kaedah pengajaran dalam bentuk jadual
|
|||
M 7
1/8
&
2/8
|
Pelajar
membentangkan
contoh situasi
dalam menjelaskan kaedah teori of constraint
|
Dalam kumpulan berempat ,pelajar mencari maklumat dan
menyediakan satu contoh situasi dalam kaedah pembelajaran berasaskan teori of constraint
|
|||
M 8
8/8
&
9/8
|
Pelajar
membentangkan contoh pengajaran harian yang telah mereka bina bagi
menjelaskan lagi kefahaman mereka terhadap ke lima-lima kemahiran dalam
pengajaran dan pembelajaran Pendidikan Moral.
|
Dalam kumpulan berdua, pelajar mendapatkan maklumat dan
menyediakan satu contoh pengajaran harian berdasarkan salah satu dari
kemahiran yang telah dipelajari
|
|||
M 9
15/8
&
16/8
|
·
Pelajar membentangkan
hasil tugasan mereka dalam pembinaan bahan sumber seperti yang tercatat dalam
soalan ISL
·
Pensyarah menerangkan
cara pemilihan sumber BBM dan
penggunaannya dalam bentuk grafik.
|
Secara berkumpulan pelajar diminta untuk membina bahan
sumber seperti-bahan maujud, cetakan,
rakaman dan lain-lain sumber yang sesuai untuk satu slot pengajaran dan
pembelajaran Pendidikan Moral
|
|||
drabdshatar
No comments:
Post a Comment