8.
|
Kerangka Kursus/Modul dan Jumlah Jam Pembelajaran
Pelajar (Student Learning Time, SLT) SetiapTajuk
|
Interaksi
Bersemuka
|
Interaksi
Bukan Bersemuka
|
Jumlah
|
|||||
Kuliah
|
Amali
|
Tutorial
|
Pentaksiran
|
Pembelajaran Kendiri (s/s kuliah)
|
Lain-lain
(Tugasan/ulang
kajidll)
|
||||
Pengenalan Sukatan dan Huraian Sukatan Pelajaran Pendidikan Moral
Sekolah Rendah
|
2
|
|
1
|
|
2
|
|
5
|
||
Persediaan Rancangan Pelajaran Semester dan Rancangan
Harian Pendidikan Moral
|
2
|
|
1
|
|
2
|
|
5
|
||
Pendekatan Pengajaran
Pendidikan Moral
|
4
|
|
2
|
|
4
|
|
10
|
||
Strategi dan Kaedah
dalam Pengajaran Pembelajaran Pendidikan Moral
|
6
|
|
3
|
|
6
|
|
15
|
||
Aplikasi Kemahiran dalam Pengajaran Pembelajaran
Pendidikan Moral
|
2
|
|
1
|
|
2
|
|
5
|
||
Sumber Pengajaran dan
Pembelajaran
|
2
|
|
1
|
|
2
|
|
5
|
||
PersembahanPengajaranMikro
dan MakroPendidikan Moral
|
10
|
|
5
|
|
10
|
|
15
|
||
PenilaianPengajaranMakro
|
2
|
|
1
|
|
2
|
|
5
|
||
KerjaKursus
/ Amali
|
|
|
|
|
|
45
|
45
|
||
UlangkajiPeperiksaan
|
|
|
|
|
|
|
0
|
||
Peperiksaan
|
|
|
|
|
|
|
0
|
||
Jumlah
|
30
|
0
|
15
|
0
|
30
|
45
|
120
|
||
19.
|
RujukanAsas
|
Abdul Rahman Md. Aroff& Chang
L.H (1994). Pendidikan Moral: Siripendidikan. Kuala Lumpur:
Longman Sdn. Bhd.
Mukherjee,
H,J,E, Chang, L.H., dan N. S. Rajendran (1992). Strategi pengajaran pendidikan MoralKBSM. Petaling Jaya Fajar
Bakti Sdn. Bhd.
Pusat Perkembangan Kurikulum. Kementerian Pendidikan Malaysia (2003). Huraian Sukatan Pendidikan Moral Tahun 3
dan 4. Kuala Lumpur: Dewan Bahasa dan Pustaka
|
|||||||
RujukanTambahan
|
Al-Altas S. N.
(1976). Islam: The concept of religion
& the foundation of ethnic & morality. Kuala Lumpur.
Huitt, W. (2003).
Important values for
school-aged children and youth: A preliminary report. Valdosta, GA:
Valdosta State University. Retrieved on December 2003
Kementerian
Penddikan Malaysia (2000). Sukatan
pelajaran Kurikulum Bersepadu Sekolah Rendah: Pendidikan Moral. Kuala Lumpur: Dewan Bahasa dan Pustaka.
Rajendran, N.S.
& Ee, A.M. (1988) Pendidikan Moral
untuk bakalguru. Kuala Lumpur : Longman.
Ryan, K. & Bohlin, K.E. (1999). Building
character in schools. CA:
Jossey-Bass.
|
||||||||
20.
|
Maklumat Tambahan
|
Tiada
|
Monday, 14 July 2014
ELM3023E Table 3
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment