ELM: 3103: SOALAN ISL
DAN TAJUK TUTORIAL
| 
MINGGU | 
TAJUK TUTORIAL | 
SOALAN ISL | 
| 
1 | 
Penerangan
  dan perbincangan- Pengenalan kepada jenis bahan-bahan mentah | 
Sediakan
  sepuluh soalan objektif dan bina Jadual Spesifikasi ujian | 
| 
2 | 
Bincangkan contoh –
  contoh instrumen Formal berdasarkan kriteria aras lemah,sederhana dan tinggi. | 
Sediakan tiga contoh soalan objektif  berdasarkan aras rendah, sederhana dan
  tinggi.   | 
| 
3 | 
Bincangkan contoh – contoh instrumen tidak formal
  berdasarkan kriteria aras lemah, sederhana dan tinggi | 
Sediakan tiga contoh soalan  subjektif berdasarkan aras rendah,
  sederhana dan tinggi. | 
| 
4 | 
Menghubung 
kaitkan  pentaksiran formal dan
  tidak formal dalam bentuk grafik | 
Terangkan hubungkaitan ciri-ciri formal dan tidak
  formal | 
| 
5 | 
Menghubung 
kaitkan pentaksiran formal dan tidak formal dalam
  bentuk grafik | 
Sediakan grafik yang membezakan ciri-ciri formal dan
  tidak formal | 
| 
6 | 
Bincang
  dan memberi contoh jenis-jenis instrument tidak formal | 
Membentangkan grafik yang membezakan ciri-ciri formal
  dan tidak formal | 
| 
7 | 
Menghubung 
kaitkan pentaksiran formal dan tidak formal dalam
  bentuk grafik | 
Bentangkan grafik yang membezakan ciri-ciri formal dan
  tidak formal | 
| 
8 | 
Bincangkan
  cadangan-cadangan untuk mengatasi atau memperbaiki permasalahan penilaian
  fromal dan tidak formal | 
Sediakan lima cadangan untuk penambahbaikan permasalahan yang dihadapi
  dalam penilaian formal dan tidak formal | 
| 
9 | 
Pelajar
  membentangkan hasil rubrik bagi Peperiksaan Pendidikan Moral Tahun Lima | 
Sediakan satu rubrik dalam kumpulan lima orang dan
  bentangkan dan dibincangkan dalam tutorial | 
| 
10 | 
Pelajar diminta
  menyediakan  dan bentangkan carta
  aliran kerja Ketua Panitia dan Guru Pendidikan Moral | 
Sediakan carta aliran kerja Ketua Panitia dan Guru
  Pendidikan Moral.  | 
| 
11 | 
Berdasarkan
  salah satu bidang pembelajaran pendidikan moral KBSR sediakan sumber yang
  sesuai dan jelaskan kepentingannya | 
Nyatakan jenis-jenis sumber yang boleh daplikasikan dalam Sub bidang
  pembelajaran yang dipilih | 
| 
12 | 
Berdasarkan pengalaman pelajar membentangkan suatu
  aktiviti moral yang telah dijalankan di luar sekolah | 
Sediakan refleksi aktiviti moral yang pernah dijalankan | 
| 
13 | 
Berdasarkan peta minda huraikan intipati falsafah
  pendidikan kebangsaan. | 
Sediakan hasil dapatan dalam peta minda | 
| 
14 | 
Berdasarkan peta minda huraikan cara-cara mencapai
  hasrat Rukunegara | 
Sediakan hasil dapatan dalam peta minda | 
| 
15 | 
Membentangkan laporan awal pelaksanaan dan penambahbaikan program sebelum
  program dilaksanakan. 
Menyediakan refleksi secara keseluruhan | 
Sediakan laporan lengkap mengikut Ketua AJK bagi setiap Biro yang
  dilantik  | 
drabdshatar
 
No comments:
Post a Comment