ELM: 3103: SOALAN ISL
DAN TAJUK TUTORIAL
MINGGU
|
TAJUK TUTORIAL
|
SOALAN ISL
|
1
|
Penerangan
dan perbincangan- Pengenalan kepada jenis bahan-bahan mentah
|
Sediakan
sepuluh soalan objektif dan bina Jadual Spesifikasi ujian
|
2
|
Bincangkan contoh –
contoh instrumen Formal berdasarkan kriteria aras lemah,sederhana dan tinggi.
|
Sediakan tiga contoh soalan objektif berdasarkan aras rendah, sederhana dan
tinggi.
|
3
|
Bincangkan contoh – contoh instrumen tidak formal
berdasarkan kriteria aras lemah, sederhana dan tinggi
|
Sediakan tiga contoh soalan subjektif berdasarkan aras rendah,
sederhana dan tinggi.
|
4
|
Menghubung
kaitkan pentaksiran formal dan
tidak formal dalam bentuk grafik
|
Terangkan hubungkaitan ciri-ciri formal dan tidak
formal
|
5
|
Menghubung
kaitkan pentaksiran formal dan tidak formal dalam
bentuk grafik
|
Sediakan grafik yang membezakan ciri-ciri formal dan
tidak formal
|
6
|
Bincang
dan memberi contoh jenis-jenis instrument tidak formal
|
Membentangkan grafik yang membezakan ciri-ciri formal
dan tidak formal
|
7
|
Menghubung
kaitkan pentaksiran formal dan tidak formal dalam
bentuk grafik
|
Bentangkan grafik yang membezakan ciri-ciri formal dan
tidak formal
|
8
|
Bincangkan
cadangan-cadangan untuk mengatasi atau memperbaiki permasalahan penilaian
fromal dan tidak formal
|
Sediakan lima cadangan untuk penambahbaikan permasalahan yang dihadapi
dalam penilaian formal dan tidak formal
|
9
|
Pelajar
membentangkan hasil rubrik bagi Peperiksaan Pendidikan Moral Tahun Lima
|
Sediakan satu rubrik dalam kumpulan lima orang dan
bentangkan dan dibincangkan dalam tutorial
|
10
|
Pelajar diminta
menyediakan dan bentangkan carta
aliran kerja Ketua Panitia dan Guru Pendidikan Moral
|
Sediakan carta aliran kerja Ketua Panitia dan Guru
Pendidikan Moral.
|
11
|
Berdasarkan
salah satu bidang pembelajaran pendidikan moral KBSR sediakan sumber yang
sesuai dan jelaskan kepentingannya
|
Nyatakan jenis-jenis sumber yang boleh daplikasikan dalam Sub bidang
pembelajaran yang dipilih
|
12
|
Berdasarkan pengalaman pelajar membentangkan suatu
aktiviti moral yang telah dijalankan di luar sekolah
|
Sediakan refleksi aktiviti moral yang pernah dijalankan
|
13
|
Berdasarkan peta minda huraikan intipati falsafah
pendidikan kebangsaan.
|
Sediakan hasil dapatan dalam peta minda
|
14
|
Berdasarkan peta minda huraikan cara-cara mencapai
hasrat Rukunegara
|
Sediakan hasil dapatan dalam peta minda
|
15
|
Membentangkan laporan awal pelaksanaan dan penambahbaikan program sebelum
program dilaksanakan.
Menyediakan refleksi secara keseluruhan
|
Sediakan laporan lengkap mengikut Ketua AJK bagi setiap Biro yang
dilantik
|
drabdshatar
No comments:
Post a Comment